Listing 1 - 10 of 63 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Probleemstelling: In Zuid-Afrika is er tot op de dag van vandaag nog geen sprake van kwaliteitszorg en is het personeel vaak niet opgeleid. In deze bachelorproef heb ik me gefocust op het geven van sessies aan begeleiders om kinderen met psychosociale problemen van 0 tot 6 jaar te ondersteunen. De overkoepelende onderwerpen van deze sessies zijn hygiëne, dagstructuur (vrijtijdsbesteding en belonen en straffen), communicatie in het team en veiligheid. Naast deze onderwerpen heb ik me ook wat verdiept in het multicultureel leidinggeven en hoe je mensen kan motiveren. Een belangrijke voorwaarde om deze sessies te laten slagen, is een vertrouwensband opbouwen met de begeleiders. Conclusies: Om iets te bereiken met een team, moet je in staat zijn om jezelf en je project steeds bij te sturen. Om mijn onderwerpen af te bakenen, deed ik beroep op mijn observaties die ik heb opgesteld in de eerste verkennende weken. Door een variatie aan werkvormen waren de sessies aantrekkelijk en bleef de informatie beter hangen bij de begeleiders. Daarnaast was het belangrijk om oog te hebben voor de beginsituatie. De meeste begeleiders zijn maar tot hun 15 jaar naar school geweest en hebben daarom geen achtergrondinformatie rond opvoeding. Daarom werd de klemtoon gelegd op een basis aan informatie rond ieder onderwerp. Er werd getracht zoveel mogelijk de inbreng van de deelnemers te verhogen door bijvoorbeeld enquêtes. Naar motivatie toe was het positief bevestigen van het gedrag van de begeleiders een echte aanrader.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit eindwerk gaat over duurzaam toerisme in Zuid-Afrika. Het eindwerk omvat twee delen. Het eerste, theoretische deel, legt uit wat duurzaam toerisme precies is en bekijkt of er een basis is in Zuid-Afrika om duurzame reizen te organiseren. Daarna wordt er onderzocht of er ruimte is voor duurzame reizen op de Belgische markt. Allereerst bekijken we of de Belgische toerist duurzaam wil reizen, daarna bekijken we het aanbod van de touroperator. Bieden die wel voldoende duurzame reizen aan zodat de toerist die wil duurzaam reizen daar ook de kans toe krijgt? Het eerste hoofdstuk zullen tips en best practices staan over hoe je als toerist en ondernemer je reis kunt verduurzamen. In het tweede hoofdstuk bekijk ik het toeristisch profiel van Zuid-Afrika. Welke bezienswaardigheden en activiteiten zijn er voor de toerist en welke bezienswaardigheden zijn duurzaam. Dit laatste onderzoeken we aan de hand van toeristische labels. Het derde hoofdstuk gaat over de vraag naar duurzaam reizen. Is het een trend en doen de touroperators hier ook aan mee? In het laatste hoofdstuk bekijk ik enkele rondreizen en haal ik er duurzame voorbeelden uit. Het tweede, praktijkgerichte, deel omvat mijn case. Hier ontwikkel ik mijn eigen, duurzame reis in Zuid-Afrika. Hiervoor maak ik gebruik van de theoretische basis en tips uit mijn researchpaper.
Zuid-Afrika --- Toerisme --- Toerisme. --- Duurzaam toerisme.
Choose an application
Politics --- Acting --- Politiek --- Verkiezingen --- Politieke communicatie --- Politieke marketing --- Nederland --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Literatuur
Choose an application
Sinds de jaren negentig van de vorige eeuw gaan meer en meer basisscholen in Nederland over op 'ontwikkelingsgericht onderwijs' (OGO) dat de eigen inbreng van kinderen honoreert in het lesprogramma. Het grootste aantal scholen werkt op basis van 'programmagericht onderwijs' (PGO), waarbij het onderwijsprogramma en de gebruikte lesmethoden het uitgangspunt zijn. Bij het veranderingsproces van PGO naar OGO hebben scholen ontdekt dat dit vraagt om een omslag in de organisatie. Het uitgangspunt van dit proefschrift is dat het schoolteam bereid moet zijn een 'lerende organisatie' te worden, wil daadwerkelijk aansluiting gevonden kunnen worden bij de theorie van OGO. De hoofdvraag is: 'Wat zijn kenmerken van OGO-scholen als lerende organisatie?' Het onderzoek bestaat uit een theorieonderzoek, het vormen van een model, en een praktijkonderzoek, casestudies om met interviews na te gaan of het model hout snijdt. Als resultaat noemen we vier ontwikkelingsdimensies en die kenmerken zijn van OGO-scholen als lerende organisatie: * De persoonlijke ontwikkeling van alle medewerkers in de school. * Een normatieve benadering van goed onderwijs: welke waarden en normen geven we kinderen mee vanuit onze visie- en ideeënontwikkeling? * De dynamiek in de ontwikkeling van het totale systeem zien we in de spanningen tussen de structuur (de regelkant waar opbrengsten gemeten worden) en de cultuur van de schoolorganisatie (waar mensen in ontwikkeling zijn). * Het ontwikkelingsstreven van de organisatie naar dynamisch evenwicht om bereikte invoeringsdoelen van het OGO-concept vast te leggen blijkt noodzakelijk voor het invoeren.
Eindtermen ; basisonderwijs ; Nederland. --- Basisonderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Nederland --- Lerende organisaties --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Lerende organisatie
Choose an application
Mijmeringen en gedichten over kunst van de Zuid-Afrikaanse, in Nederland wonende, kunstenares (1953- ).
Choose an application
Structured along a strict chronology, this publication traces developments in the oeuvre of Marlene Dumas from the 1970s to the present day. The catalogue also contains writings by the artist, a number of new texts, short existing texts and interviews, and some 200 illustrations. It accompanies a retrospective of the same name taking place at the Stedelijk Museum Amsterdam, from Sep 6 2014 - Jan 4 2015. Overzicht in woord en beeld van het werk van de Nederlandse schilderes (1953- ).
schilderkunst --- art [fine art] --- kunst --- painting [image-making] --- Dumas, Marlene --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- 75.071 DUMAS --- Zuid-Afrika --- Nederland --- tekenkunst --- Dumas Marlene --- Exhibitions --- Dumas, Marlene, --- Zuid-Afrika. --- art [discipline]
Choose an application
Hoe kunnen (toekomstige) sociale professionals richting geven aan het sterk decentraliserende jeugdbeleid? Dit werk biedt kennis over het huidige en toekomstige jeugdbeleid en de bijhorende werkdomeinen en maakt de relatie tussen overheid en uitvoerders van jeugdbeleid inzichtelijk. Het boek gaat in op de samenhang van werkdomeinen binnen jeugdbeleid en biedt vernieuwende instrumenten voor beleidsmatig werken, methodisch werken, participatie, ketenaanpak en sturing van beleid.'Jeugdbeleid in transitie' bestaat uit drie delen. Deel 1 biedt een theoretisch raamwerk rond het jeugdbeleid in Nederland en de actoren (overheden, organisaties, burgers etc.) die dat vormgeven. Beleidsproces en -beïnvloeding komen aan bod, evenals instrumenten daarvoor. In het tweede deel van het boek komt het integraal jeugdbeleid naar voren en presenteren de auteurs nieuwe visies in het jeugdbeleid en het transitieproces. In deel 3 komen beleidsvelden en casussen binnen het jeugdbeleid naar voren en wordt de samenhang met andere beleidsvelden en ontwikkelingen daarbinnen geschetst. Door het hele boek heen vindt de (toekomstige) sociaal werker methodieken, instrumenten en opdrachten.www.coutinho.be
Jeugdbeleid --- Transitie --- Politiek --- Overheidsbeleid --- Sociaal werk --- Nederland --- Sociaal werk (beroep) --- Beleidsplan --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Literatuur
Choose an application
In dit boek deelt een leerkracht met veertig jaar ervaring in het praktijkonderwijs een aantal van haar ervaringen, vormgegeven in strips. Herkenbaar voor wie werkt in het praktijkonderwijs, en een pleidooi voor meer begrip voor de 'moeilijke leerling'. Want achter iedere vorm van problematisch gedrag zit een hulpvraag. Door te praten met de leerling, naar hem te kijken en te luisteren, kun je erachter komen wat het probleem is.
Gedragsproblemen --- Praktijkleren --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Nederland --- Relatie leraar - leerling --- Gedragsprobleem --- Praktijkles --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Taal --- Literatuur --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 63 | << page >> |
Sort by
|